måndag 24 maj 2010

Känner lugnet...

...av att inte ha något "måste" att göra ikväll. Ingenting som behöver bakas just idag, ingenting som behöver städas just idag eller inhandlas just idag eller planeras eller gås igenom just idag. Hela dagen har varit en lugn dag - har faktiskt inte ens bytt om från nattlinnet idag - bara gått omkring i myskläder hela dagen. Passar bra en sån här regnig och trist dag.
På förmiddagen kom Anna och Natalie förbi för att äta lite rester till lunch. Sen kom även Peter och Andreas från jobben sina för att äta lite smörgåstårta och kanintårta.
Fanny sov en stund på förmiddagen och vaknade strax innan lunch - med feber igen! 39,0! Ringde bvc och frågade om det verkligen kunde vara en biverkan på vaccinet då det hållit i sig så här länge; men det trodde inte hon heller utan trodde mer på 3dagarsfeber. Jag hade bara hört ordet men visste inte riktigt vad det var så jag googlade och fick veta att det var en vanlig barnsjukdom orsakad av ett virus och gav just hög feber i 3-4 dagar som efterföljdes av utslag på kroppen. Den är visst också väldigt smittsam och smittar via luften och har en inkubationstid på 5-10 dgr - så jag hoppas verkligen inte att vi smittat mer nåt litet barn som varit och hälsat på i helgen... Vanligast var det visst att det drabbade barn från 6 månader till 2-3 åringar. Hur som helst var Fanny iallafall feberfri vid läggningen ikväll så vi får väl vänta och se...
På eftermiddagen var hon jättetrött och sov ute i vagnen i 2,5 timme! Jätteskönt var det... Hon tar väl igen all missad sömn under dessa tre sjuknätter kan jag tro. Så idag har jag faktiskt börja fylla i babyboken om Fanny - ni vet en sån där man skriver om bl.a. hennes föräldrar, när hon föddes, hur lång och stor hon var, när hon började gå osv... Där i fanns det en sida där man skulle skriva om graviditeten och bl.a. sätta in en bild på mammans mage... Åh, nej! Där påmindes jag igen om att jag inte fotat magen nånting under graviditeten... *ångest* *ångest* *ångest* :´( Jag hade två foton på en gammal mobiltelefon som jag smsat till Peter innan jag raderade bort dom för att ge bort telefonen - men dom kom aldrig fram till Peter. Så jag har inte en enda bild på bäbismagen! :( Försökte då hitta bilder där jag var med som vanligt med kläder och så, men eftersom jag hatar att fotograferas så var det också rätt svårt - men några vanliga bilder hittade jag på mammas och pappas dator - fast det är så tidigt i graviditeten så magen är så liten... Men bättre än inga alls! ;) Sen kom jag på att jag var på Marias och Tomas bröllop i april ifjol och fotades där - så därifrån fick jag också en bild... Så nu kan jag även känna lugnet komma angående det med...
Tror att det snart blir soffan med en överbliven godispåse från kalaset... :) Glömde ju helt bort att ge dom lite större barnen varsin godispåse på kalaset... Börjar minnet svikta tro?




Här är på Marias och Tomas bröllop så det är v.31+2 - riktigt fet var jag här... fast värre blev det...



Här är en bild från mammas dator - håller på att göra mig iordning för pappas 50-årsfest så det här är v.18+2.

1 kommentar:

Annapanna sa...

va kul du hitta nån bild iaf :D