tisdag 4 maj 2010

Kalas och altanbygge

I kväll har vi då varit på gammelmoster Merjas 45-årskalas! .-) Och 45, det kan man knappast tro att hon är! Hon berättade till och med att någon idag frågat henne om hon var min syster... :) Och som någon annan nämnde - 40 and fab! ;-)
Extremt goda smörgåstårtor hade hon, dagen till ära, gjort. Den ena med kalkon & ost och den andra med rökt lax, räkor & ägg. Riktigt goda - så jag var bara tvungen ta flera bitar... Efter det serverades det Windsorkaka och Cardinaltårta från Opalen - också det jättegott. I present av oss och Mattias fick hon ett Tomas Sabo armband med en nyckelpige-berlock till.
Mina kusiner Adam, Beada, Nea och Ian var också där och firade sin faster. Fanny tyckte det var jättekul när Beada och Nea kröp omkring och jagade henne på golvet.



Fanny & Födelsedagsbarnet.
Lägg märke till Fannys nya skor som hon stolt viftar med

Peter jobbade till 18 och kunde inte komma på bjudningen. Väl hemma har han snickrat på vår altan som han började med i helgen. Jag tycker det går lite sakta men han har sagt att altanen ska vara färdig när jag och Fanny kommer hem från Kiruna... Vi får väl se...


Millimeter-mannen in action...

1 kommentar:

åsa sa...

Läser din blogg för första gången. Du är duktig på att skriva och har roliga inlägg. Keep on writing!
/ åsa