söndag 9 maj 2010

Fullspäckad dag!

Idag har Fanny varit nästan hela dagen hos mormor, för mamma har bara roat sig hela dagen... ;-) Vid 9-tiden imorse skjutsade vi dit henne för då for jag, Peter, Hasse, Cajsa och Elin till Luleå på vårmässan på Arcus. Där fanns massor med kul att titta på och gott att provsmaka. Köpte en namnmössa till Fanny från BusMonster, en ny plånbok i skinn till mig själv och ett par glödhalstrade rödingfiléer till lunch. Sedan bokade jag även en fotosession hos danielphoto i Luleå lagom till när Fanny fyller 1 år. Ska bli jättekul och fara med henne till fotografen, särskilt när han tar sådana otroligt fina bilder! Ska även försöka övertala Peter att vara med på ett familjefoto...
Hos mormor hade Fanny varit ute nästan hela dagen. Hon hade varit jättenöjd och glad hela tiden och sovit bra. Mamma hade även gjort en stor laddning älgkött till Fanny, som nu är portionspackad och nerfrusen. :) Tack så mycket!

Min coola, lilla brud!

Vid två-tiden på eftermiddagen for jag iväg på något som jag längtat efter hela vintern! Och ända sen förr-förra sommaren faktiskt! Bilbingo! Förra sommaren hann jag aldrig gå en endaste gång, för då föddes Fanny och hon var inte en sån tyst, liten bäbis som bara sov och gick att ta med sig på bingo...
Men idag var det äntligen dags! Ensam, som vanligt, - är inte lätt att få med sig någon på denna aktivitet - for jag iväg mot Måttsundsbacken i Luleå. Humöret var på topp och spänningen hög! :) Tyvärr var det en något besviken Camilla som for hemåt 3,5 timme senare... Var bara ett nummer ifrån bingo en endaste gång... :( Parkeringen var i stort sett proppfull. Fler än jag har nog längtat hela vintern... Men man får, som med allt annat, ta nya tag och hoppas på bättre lycka nästa gång... Parisaren som jag köpte i pausen vara iallafall jättegod! :)


Duttarna uppradade och redo!

På hemvägen från Luleå stannade jag till på ICA Maxi på Storheden eftersom Fanny och mamma passade på att bada lite badkar som avslutning på dagen. Fanny älskar verkligen att bada! Väl hemma var den en mycket trött liten dam som skulle dricka lite välling och läggas. Och det gick faktiskt väldigt lätt ikväll - slutkörd som hon var... ;)
Själv avslutar jag min dag med att göra ett litet provbak till en blogg jag läser - mer om det imorgon! Nu är det sängen och kudden som gäller!

1 kommentar:

Mormor sa...

Mormor hade en kanondag med mysungen! Fanny var glad o pigg hela dagen.
På kvällen saknade man henne redan.. man kan aldrig få nog av henne!