torsdag 27 maj 2010

Säg inte "det går över"!

Ute i våran stooora sandlåda ;)


Gung gung gungeligung...


Jag vill inte höra "det går över" eller "det är bara en fas" en gång till! För just nu är det jobbigt... Ända sen vaccinationen för en vecka sen har Fanny i stort sett varit konstant grinig och gnällig när hon varit med mig - men så fort någon är och hälsar på eller vi är nånstans så är hon hur nöjd och glad som helst... Och det hjälper inte att jag sitter på golvet och leker med henne eller försöker aktivera henne - det är bara gnäll, gnäll och gnäll... Jag måste i stort sett gå och bära på henne med tutten i munnen och snutten i handen... Vad gör jag för fel???
Nu har jag bestämt mig för att planera in nånting varje dag så jag slipper vara ensam hemma med henne mer än en stund på förmiddagen och så innan läggning. Imorgon blir det nånting med mamma - som vanligt när det är torsdag och fredag eftersom hon är ledig från jobbet då. Kanske blir en shoppingsväng till Piteå för omväxlings skull... Lönen, barnbidraget och föräldrapenningen har ju landat på kontot... ;) Fast räkningarna denna månad är många så det blir nog mer en "titta-sväng" för mig - men iallafall aktivering för FannyBunny och FannyBunnyMamman...

1 kommentar:

merja sa...

Det är nog bara en fas som går över och då kommer nästa fas och tillsist fasen innan myndighetsdagen som lätt fixas genom att öppna plånboken så fort du och tonåringen träffas, men ta vara på tiden så gott det går, för trots allt så mellan faserna eller till och med mitt i de är de väl ändå det bästa vi har. Och du,fråga din mamma vilka olika faser du har haft under åren, jag minns då några av de!!