måndag 17 maj 2010

Helgen som gick

Har legat lite på latsidan vad gäller bloggandet i helgen - men det har haft sina naturliga skäl... ;)
Lördagen bjöd ju på kanonväder så jag och Fanny åkte till mamma och var ute där. Det är så svårt vara ute hemma, vill inte ha henne krypandes i jorden... Vi hälsade även på hos moster Merja en sväng. Vi hade en jätteskön förmiddag och grillade lite kotletter och finsk grillkorv till lunch. Mintmarängtårta med jordgubbar och lite annat smått och gott bjöd Åsa på när vi uppvaktade henne på födelsedagen. Sen bar det av hem till mamma igen för att lämna stumpan där över natten - och över nästa dag blev det också...
Väl hemma igen hann jag ligga på altanen en stund och pressa lite. Sen kom bl.a. Hasse, Stina, John och Eken förbi innan vi skulle fara iväg mot Jimmys 30-årsfest. När jag fick höra talas om alla lekar och tävlingar som skulle genomlidas på festen fick jag sätta fart på intaget - avskyr nämligen lekar och allt vad framträdanden heter... Kanske inte så lyckat - men, men... Varmt som tusan som det var på eftermiddagen beslutade jag mig för att absolut inte cykla till Buddbygården - skulle ju bli svettigt och dessutom skulle ju frisyren förstöras... ;) Så pappa fick skjutsa dit mig med Mustangen. Planen var att jag skulle åka på Peters pakethållare hem därifrån - men så blev inte fallet... Festen var trevlig med god mat och annan förtäring och kvällen gick snabbt som tusan! Jag fick iallafall skjuts av Nina hem, så jag slapp "packisen" tack och lov! :)
Söndagen var dock inte lika trevlig... Vaknade vid 11 och konstaterade att jag nog skulle sova några timmar till. Sagt och gjort. Fanny hämtades inte hem från mamma förrän närmare 3-4 tiden på eftermiddagen. Före det blev det lite frukost hemma hos Nina och Peter. Sen var det grillning på Hjortvägen som stod på schemat - kyckling och gratäng! Smakade mycket bra om än intaget inte var som det brukar. Trött och sliten var man och det blev en tidig kväll...
Helgen bara rusade förbi! Och nu är också måndagen avklarad. Läkarbesök med Fanny för att kolla hennes öron som hon varit så irriterad över - men det såg bara fint ut där! Sen stan och handla och sen hem och äta lunch och sova. Jag passade på att sitta på altanen och läsa en stund medan hon sov. Ulli och Meja har också varit och hälsat på under eftermiddagen. Jag har också hunnit göra en köttgryta i ugnen till middag och så bakat lite bullar på snart utgången mjölk. Varmt så in i norden har det alltså varit i mitt kök ikväll. Innan bullbaket var det 26,2 grader och nu 25,8... Johnnie och Marice har varit hemma i Norrbotten i helgen så dom kom förbi och fick sig lite nybakta bullar. Nu väntar jag bara på att bullarna ska kallna så jag kan frysa in dom och sen är det sängen som gäller...
Imorgon är det fotografering i Luleå som står på schemat!
Gonatt!

Inga kommentarer: