torsdag 13 maj 2010

Trädgårdsmöbler & Nattjobb

Började dagen lika duktigt som tidigare mornar - med morgonpromenad! Idag var det mindre blåsigt än igår och solen hade åter kommit fram. Man känner sig riktigt duktig efter promenaden och behöver inte känna kravet att träna mer den dagen - om man nu inte vill förstås. Mitt mål är ju att iallafall försöka göra nånting på kvällen också. Men idag blev det inget av det; vikarieförmedlingen från sjukhuset ringde och frågade om jag inte kunde komma och jobba inatt. Jag ringde avdelningen för att kolla vilka som jobbade och då kunde jag ju bara inte säga nej - så nu sitter jag här på ortopedavdelningen och det känns som att det var igår jag var här senast. Ändå har det gått mer än ett helt år! Kan ju erkänna att jag var gode nervös i bilen påväg hit - skulle kortet fungera så jag överhuvudtaget kom in på sjukhuset, skulle jag komma ihåg mina koder och lösenord, skulle jag få ut några kläder ur automaten, skulle jag komma in i datorn och framför allt - skulle jag klara av mitt jobb?! Hjärtat bultade på ganska bra i hissen upp till avdelningen. Men så fort jag satte mig ner vid datorn och började läsa rapporten släppte allt och det kändes som att jag aldrig varit ledig! :) Dessutom hade det blivit tokigt när cheferna beställde personal för inatt är vi 6 stycken! Väldigt lyxigt för att vara på den här avdelningen... Så inte mig emot att tjäna lite extra pengar för den delen heller...
Dagen i övrigt har varit mycket trevlig - lunchade på Bodensia med farmor Astrid och mamma och självklart lilla Fanny med! Maten var dock ingen höjdare idag... Fortsatte sen på en liten shoppingrunda på stan och hjälpte Astrid att välja ut en present till Fannys födelsedag. Sen hämtade jag och Fanny upp Peter från jobbet och for till Luleå för att leta efter nya utemöbler till altanen. Men som vanligt med Peter, ska det funderas och funderas innan man bestämmer sig för vilka man ska köpa... ;) Middag på hjortvägen stod sedan på schemat - ljummen pastasallad med kyckling bjöds det på. Det är en riktigt god sallad med kycklingfilé i nån slags oreganodressing, körsbärstomater, fetaost och annat gott!
Nä nu kallar arbetet! :)

Inga kommentarer: