torsdag 6 maj 2010

Imorgon åker vi hem...

Fanny blev jätteglad när Saga kom hit och hälsade på. Hon kramade och kramade henne. Så söta var dom!

...härifrån. Har varit en snabb och intensiv visit. Och vad gör man mest när man är hos mormor? Jo, äter och äter... Man börjar med frukost som åtföljs av förmiddagsfika, sen intas lunchen och sen fika igen och så middag och till sist lite kvällsmat och fika... Har säkert gått upp ett par kilo dessa två dagar... Ska bli skönt komma hem och nu jädrans ta tag i träningen och äta vettigare än vad ja gjort de senaste två veckorna... Annars är min kamp snart förgäves... Och det vill jag ju absolut inte! En annan sak som ska tas tag i är Fannys läggning- och sovrutiner. Idag t.ex. tog det 55 minuter att sova denna unge... I och för sig är vi i en ovanlig miljö, men ändå... Å nattavällingen måste vi också sluta med... Å eget rum ska hon sova i... Ojojoj, försöker intala mig själv att det blir bättre för henne men det är svårt. Skär och river i mammahjärtat när hon skriker och gråter på natten. Och trött som man är gör man henne så snabbt som möjligt till viljes. Men jag ska bestämma ett datum och sen banne mig göra det!

Inga kommentarer: