måndag 31 maj 2010

Tidig morgon med shoppingdag

Provade igår ett nytt koncept och gav Fanny gröt till kvällen för att se om nätterna blir bättre. Hon fick välling också just innan läggdags - som en liten sängfösare. ;) Hon sov bra fram till 02.45 och vaknade som vanligt och fick välling, men hon drack bara ett par klunkar och ville inte ha nå mer och somnade sen om. Sov till 04.20 och tyckte då att det var morgon! Jag ropade inte direkt hurra... Men sånt är livet. Så det blev en tidig morgon med donnan... Och gröteffekten blev inte riktigt som jag hade tänkt mig... Gjorde samma sak ikväll så får vi se om det går bättre inatt.
På förmiddagen åkte vi till Luleå med Damström som ville ha sällskap. Vi for på växtriket där jag inhandlade transparenta orkidékrukor - som tyvärr kraschades när jag kom hem och påsen vickade omkull i klinkersgolvet... :( Sen blev det lite barnkläder på H&M, en vaxduk till utebordet från Jysk, lite lunch och fika på Trend Café och slutligen lite mathandling på ICA Maxi.
Barnen skötte sig fint och var nöjda och glada hela dagen och lille Alex var så trött på all shopping så han somnade helt sonika i kundvagnen ;) Så söt satt han och vicka fram och tillbaka i sömnen och höll i sig i vagnen.

Provade en ny maträtt till middag idag - Köttfärslåda med potatis smaksatt med timjan och curry. Ingen höjdare enligt Peter som är anti alla nya maträtter och Fanny hon kväljde och spotta ut ett par gånger innan jag mixade hennes portion. Själv tyckte jag det var helt okej, bara man saltade på ordentligt; saltberoende (och sockerberoende) som man är...

På ICA köpte jag 2 liter färska jordgubbar som jag nu ikväll var sugen på att baka nånting av - men kommer inte på vad?! Så det blir nog inge bak - ska leta reda på nå gott recept och baka imorgon istället...



Lille Alex som somna inne på ICA

Inga kommentarer: