onsdag 29 september 2010

Gott och krämigt middagstips!

Idag hade jag tagit fram lövbiff ur frysen till middagen. Jag hade hittat ett recept på matklubben där man hade fyllt biffarna med vitlöksost. Det lät så himla gott så jag tänkte testa... Camilla hade även lagat nåt liknande tidigare och rekommenderade det.
Som ni säkert vet så äter ju inte min Peter ost - men just färskost i mat har han lurats i tidigare och nu börjat acceptera det - även om han muttrar en del när han ser vad som är i... :)
Hur som helst så brer man på nån sorts färskost med vitlökssmak på lövbiffarna, saltar och pepprar och viker den 3-dubbel - som en plånbok ungefär. Sen steker man dom på båda sidor i smör. Resten av osten kokade jag upp tillsammans med ett paket grädde, en buljongtärning och lite soja till en supergod sås som jag sen slog över de färdigstekta biffarna. Jag serverade detta med hemgjord klyftpotatis. Mycket gott blev det - faktiskt det godaste jag ätit på ett tag... :)
Peter muttrade lite om att jag inte hade behövt fylla alla - så han öppnade upp biffarna och sköljde bort osten, men åt sen ganska bra ändå... :)
Jag var rädd att dom skulle bli lite sega så dom skulle vara för svårtuggade för lilla Fanny som bara har 4 tänder uppe och nere så hon fick kycklingrester från gårdagens middag. Det hade jag dock inte behövt vara för det blev ovanligt mört för att vara lövbiff...

Förutom att laga middag idag har vi också varit på babysång på biblioteket och sen åt vi lunch nere på Opalen. När Fanny sen sovit sin lilla lur åkte vi ut till Sävast för att hälsa på hos Camilla och pojkarna och hämta senaste beställningen från Me&I. Tyvärr hade det beställts fel byxor till Fanny så nu måste dom beställas om... Trist med väntan... Här kan ni se kollektionen av Cecilia Blankens som vi hade beställt... Hon fick en tröja med många mopsar på och så skulle hon fått de gröna byxorna med mopsen på rumpan, men det var den som var fel...

Nu ska det kopplas av i soffan framför Halv8 och sen blir det idol...

Inga kommentarer: