lördag 11 september 2010

Plommonlila

Är den färg som kommer gälla hemma hos oss i höst och vinter. Igår på IKEA köpte jag plommonlila badrumsmatta och handdukar. Till vardagsrummet blev det en plommonlila matta och lila och svarta ljus. Idag köpte jag plommonlila och vintervita kuddar till soffan och en vit pläd. Sen inhandlades det tyg till nya gardiner i färgen plommonlila/svart/grått och vintervitt.
I sovrummet blir det samma gardiner som ifjol - dvs. plommonlila... :)
Kanske lite trist kan man tycka - modernt! - tyckte dock expediten på Hemtex som sa att plommonlila var riktigt inne! :)

Idag när vi var på stan mötte vi upp Nina och åt lunch tillsammans med henne på Opalen och sen for vi på Nordpolen och simmade. I 40 minuter hurtade jag idag - kändes riktigt, riktigt bra och simma idag. Och så var det bara jag och Nina i motionsdelen så man behövde inte trängas heller.
Nu ska vi snart till Anna och Andreas på middag. Så jag ska åka dit lite tidigare och hjälpa till litegrann.

Morgondagens planer är att städa här hemma och få fram alla nya, fräscha inredningsprylar. Eventuellt kanske jag far en sista gång på bilbingo i Måttsund med mamma och hennes kollega Anna - men det beror lite på...

Inga kommentarer: