onsdag 15 september 2010

Krya på dig! - besök

I morse kom Andreas och Meja och hälsade på oss. Tyvärr var inte jag särskilt social då jag höll på att baka en äppelkaka att ge bort. Men Andreas fick då kaffe och blåbärsrutor så han var nöjd och Fanny och Meja var så söt och stod och kramades och höll om varandra ett riktigt bra tag - dock inte så länge att jag hann få det på bild...
Till lunch lagade jag en thaiinspirerad gryta med strimlad kyckling, purjo, paprika, morotsstavar, kokosmjölk och lite smaksättning i form av curry, kycklingfond och buljong. Fanny gapade som e fågelunge så det verkade vara en hit! :)
Sen for vi då på vårt Krya på dig - besök hos min farbror Mårten. Han är nämligen sjukskriven för sin onda rygg. Vi tog med oss den nybakade äppelkakan, köpte lite tidningar och mörk choklad som han älskar. Han blev glad över vårt besök, men det tog nog på hans krafter - en dryga ettåring är ju inte att leka med... ;)
Därefter for vi till mamma för att framkalla lite bilder - och det tog typ 3 timmar att sortera gamla foton och välja ut vilka man skulle framkalla och sen ladda upp alla på fotosidan... Men nu har vi ytterligare lite foton att se framemot - väntar nämligen fortfarande på att fotona vi tog hos DanielPhoto på Fannys ettårsdag ska levereras...
Nu blir d idol på TV och bara ligga i soffan!

Inga kommentarer: