onsdag 29 september 2010

Måste bara varna andra!

Idag fick jag höra talas om en fruktansvärd historia - som turligt nog slutade lyckligt - man kan bara spekulera i vad som hade kunnat hända... Usch! Är så gräsligt så man får ståpäls bara man tänker på det...
Det var en kvinna med sitt 4-åriga barn som var på Ikea i Haparanda. För ett ögonblick släppte hon uppmärksamheten på barnet och helt plötsligt var det borta! Hon kunde inte hitta barnet och till slut kontaktade hon personalen på Ikea, varpå hela varuhuset stängdes ner - ingen fick komma varken in eller ut förrän barnet var återfunnet. Till slut hittade man barnet neddrogad på en handikapptoalett - med rakat huvud och med andra kläder på sig... Varför personalen reagerade så snabbt och stängde ner varuhuset så snabbt var tydligen för att det hänt något liknande tidigare...
Förstå, va hemskt! Och vad som hade kunnat hända! Nån hade tänkt röva bort barnet - och göra vad med?!
När jag skrev en varning om detta på min facebook-status fick jag dock kommentarer om att detta knappast är troligt - utan en skröna. Jag har sett varningar på fb tidigare som kopierats runt och spridits - men denna gång var det inte så - jag hörde talas om detta och ville försöka varna andra! Jag kan heller inte tro att nån bara hittar på en sån sak och börjar sprida vidare nåt så otäckt... Vem har sån sjuk fantasi isåfall? Hur som helst var det bra att man fick höra talas om detta så man är än mer försiktig och uppmärksam på barnet om man är nånstans - för det här skulle ju kunna hända på andra ställen och inte bara där...

Inga kommentarer: