lördag 4 september 2010

Sista dagen i Kiruna

Nu har vi varit i Kiruna två dar och idag är det dags för hemresa - jag jobbar nämligen imorgon bitti. Fanny - och givetvis vi andra också - har haft en jättetrevlig vistelse hos gammelmormor och gammelmorfar. Och Fanny har tyckt att det har varit jättekul att leka med Saga och har varit så nöjd och glad så fort Saga har varit där. Som tur är får vi träffa henne snart igen när dom kommer till oss om ett par veckor.

Fanny och Saga i lekparken



Gungeligung!

Som jag skrivit tidigare är ju Fanny morfars lillla härmapa och härmar det mesta han gör. Det senaste är att leka bestämd. Då sätter man armarna i kors och ser bestämd ut. Hon är så söt när hon är låtsas-bestämd.

Men hon kan vara en bestämd liten dam även utan att låtsas. Idag när vi skulle fara från Kiruna kröp hon under köksbordet och vägrade komma fram. Vi fick till slut ta bort alla stolar och hämta fram henne. :)

Hemresan gick jättebra. Hon sov i 1 timme och 45 minuter så det var perfekt. Sen var hon nöjd och glad hela vägen hem. Vi stannade till på Vippabacken och fikade lite "blulla"... :)



En tjurig dam som inte vill åka hem...


Jag flyttade upp det dåliga nackstödet i stolen så hon kunde ha sin egen nackkudde istället - och då sov hon såå skönt utan att huvudet föll varken framåt eller åt sidorna...



Här har ni "fröken-bestämd"!
Inatt ska Fanny sova hos mamma eftersom Peter är och fiskar och jag ska upp jättetidigt imorgon. Så nu ska jag fara och hälsa på hos Anna en stund och se lite film...




Inga kommentarer: