lördag 25 september 2010

Kris i Kapernaum!

Igår vaknade Fanny tidigt och ville stiga upp, men vi låg kvar i sängen och Fanny gick omkring i sovrummet och klättrade i och ur sängen, och vid halv 8-tiden lade hon sig på min mage med snutten och tutten och somnade där... Hon var så mysig! :) Sen somnade jag också om och vi sov till halv nio när mamma ringde. Vi hade nämligen planerat in ett besök hos gammelfarmor Astrid.
Efter en snabbvisit hos henne åkte vi vidare till Luleå - jag hade nämligen fått meddelande om att fotona hos DanielPhoto var färdiga för leverans. Vi gick även en sväng på stan - jag hade som mål att hitta nya skor och en jacka - men inget av det hittades som vanligt... Jag letade även efter nya blomkrukor till vardagsrummet eftersom dom förra sprack (!) helt plötsligt för typ en vecka sen... Men inte heller det hittade jag...
Sen hände som inte får hända! När vi skulle gå tillbaka till parkeringen och Fanny skulle få sin tutte och snutte - så var snutten borta!!! Vi gick flera, flera varv på stan och in i affärerna där vi varit - men den var spårlöst försvunnen. Stackarn var alldeles förtvivlad. Vi gick genast in på Doffi och köpte en ny Villervalla-filt men den ville hon då inte ens ta i... Jag måste då erkänna att jag var lika förtvivlad som henne... Tänk, nu ligger snutten nånstans på stan och blir blöt och smutsig och inte till nån nytta - och här skulle den få ligga och mysa med Fanny...
Nåja, jag skyndade mig att leta efter en likadan filt på Tradera - och där fanns en! Så nu väntar jag bara på att vinna den auktionen! :) Det var en helt ny och oanvänd filt med lapparna kvar... Så den ska bara tvättas med vårat tvättmedel och så ska jag "smutsa" ner den lite så får vi se om hon godtar den...
Som tur var använder hon sig av två snuttar - så gårkvällens läggning gick bra ändå - men till utlandet kan det ju vara bra att ha med sig två stycken ifall den andra skulle förolyckas på det ena eller andra sättet...

Dagens plan är att besöka marknaden en sväng och så är jag enormt sugen på att baka nånting - är ju väldigt länge sen sist... Så jag tror det blir en morotskaka... Sen kanske vi tar fram en oxe ur frysen och slänger på grillen till middag... Skulle vara riktigt gott! Eller kanske ett restaurang besök med Ulli och Andreas...

Inga kommentarer: