söndag 22 augusti 2010

Borta bra...

...men hemma bäst!
Nu är vi åter hemma efter en underbar helg i Stockholm hos Bea. Det har varit så kul att få träffas, ses och prata med min goa vän! Och få träffa hennes ljuvliga son och sambo och få se deras fina hus och trädgård som dom gjort om så fint! :)
Helgen gick undan trots att vi inte hade alltför mycket planerat. Fanny har varit nöjd och glad större delen av tiden - om man nu bortser från nätterna vill säga... Dom är ju som vanligt tjorviga - och särskilt när man är borta. Jag har studsat upp så fort hon pipit för att försöka häva ett alarm så inte hela huset skulle vakna - och särskilt inte lilleman... Detta, tillsammans med min envisa huvudvärk från nacken, har nog gett mig lite mer sömnbrist än vanligt tror jag...
Hemresan gick tyvärr inte lika bra som ditresan... Mitt trumfkort var en liten burk med korv och makaroner som jag tänkte ta fram när hon ledsnat på att sitta i knät - tyvärr fick jag göra det redan innan planet ens hunnit lyfta från Arlanda... Men det var ju i och för sig inte så konstigt - klockan var ju nästan halv ett och Fanny hade ju inte fått nån lunch... När hon väl plockat i sig korven ville hon ha snutten och tutten och la sig tillrätta i grodställning i famnen. Perfekt! tänkte jag - det här blir en lugn resa! :) Men efter en stund tog medresenärerna på andra sidan gången fram en påse daim och började mumsa i sig, varpå Fanny sliter ut tutten ur munnen och utbrister "NamNam" och var helt plötsligt inte alls nå trött nå mer... Så det var bara ta fram fantasin och försöka roa henne bäst det gick. Denna gång hade stolsgrannen inte samma ambitioner att försöka hjälpa till och roa henne - nä, de två unga tonårstjejerna tittade mest menande på varandra och suckade djupt... Och ryggade förskräckt tillbaka när Fanny sträckte ut sina små, söta och korvdoftande händer... :) Jaja, vänta bara tills ni själva får barn ska ni få se hur lätt det är... När sen kaptenen tände säkerhetsbältsskylten igen blev Fanny hysterisk och började skrika och ville inte alls sitta still nå mer. Men när nerstigningen påbörjades somna hon till slut i famnen och sov sen nästan hela vägen hem till Skönvägen...
Ikväll bjöd mamma på grillat till middag så vi for dit och åt och lämnade sen kvar Fanny där. Hon ska få vara där imorgon när jag ska höststäda huset. Jag har tjuvstartat redan ikväll så jag kan passa på att ta en liten sovmorgon imorgon också...
Nu lite filmmys innan jag slocknar!

Inga kommentarer: