fredag 20 augusti 2010

Storstadsbesök dag 2

Idag har vi varit på lite promenader runt om i Bromma. Vi var bl.a. in i en liten leksaksaffär som var ursöt - fanns hur mycket fina, lite annorlunda grejer som helst. Fanny fick en liten resväska och så hitta jag så underbart söta muffinsformar... Sen besökte vi en parklek - inte en lekpark! ;) Jag läste på nån skylt där att en parklek är en bemannad lekpark som grundades 1938 i Vasastan och som visst är typiskt för denna stad. Det fanns grillplatser, ett café och toaletter i parken. Och en 4Hgård där det fanns får och hästar som man fick klappa. Ett mycket smidigt och bra ställe att besöka när man har småbarn... Kanske man skulle starta hemma i Norr...
Idag lagade vi Beas supergoda cannelonis till middag - recept kommer senare...
Imorgon blir det lite shopping i Kista galleria - så skojj!!! :)
Lite enkel underhållning hemma på gården



En lite annorlunda gunga



En annan gunga - aningen för stor för FannyBunny



Båda barnen på samma bild! :) En sån här vagn kommer jag också skaffa om jag nån gång får fler barn - så skön och bra! Behaglig och lättstyrd, separata suffletter, fullt liggläge... En Carena double swing blir det!


Kolla in dom små hargaddarna! ;)



Cykling var inte särskilt skoj...



Fanny har lärt sig att alla får gillar "gäsch"


2 kommentarer:

mormor sa...

Ta det lugnt på shoppingturen imorgon! Jag tycker det vore bättre med en till dag i ""lekparken"...
Pussar o kramar till mommos älskling. Mommo o moffa längtar till söndag.

Anonym sa...

Typ Hägnan då. Att besöka. Fast där får man baka bröd, måla potatis tryck, hoppa i höstacken, djuren, lekpark, cafe, lanthandel mm.