söndag 8 augusti 2010

Borttappad och upphittad!

Imorse, när jag skulle åka till jobbet, skulle jag sätta ner plånboken i handväskan och kunde bara inte hitta den. Jag brukar alltid ha den i skötväskan eller handväskan och ibland hamnar den i köket efter att jag packat upp matvaror. I undantagsfall kan den också vara i bilen. Men imorse var den som sagt ingenstans. Jag kände paniken komma smygande... Jag hade ju faktiskt över 2500 kr i den sedan bingovinsten... Och alla kort som man måste börja spärra och beställa nya... Jag började fundera var jag senast hade använt plånboken och kom på att det var på Coop Forum. Jag blev alldeles kall när jag kom på hur det kunde ha gått till - för när jag hade betalat gav jag Fanny den för att hon skulle hålla sig sysselsatt medan jag packade ner varorna. Jag hörde en duns och Fanny sa "mamma, mamma" och då såg jag att hon hade tappat den på golvet. Men jag skulle bara skynda mig att packa ner det sista för nästa kunds varor började rulla ut på mitt band. Jag slängde ner dom sista grejerna och slog en sista blick på bandet att jag inte hade glömt nåt - jo, där låg ju Fannys tutte - så den tog jag och sen rullade vi iväg mot utgången - och plånboken blev liggande kvar på golvet...
Så imorse strax efter kl.8 ringde jag Coops kundtjänst och frågade om dom fått in någon plånbok - och det hade dom! Och alla pengarna var kvar! Tänk att det ändå finns ärliga personer på rätt plats vid rätt tillfälle! :)
Nu har jag iallafall lärt mig att Fanny inte ska leka med varken plånbok eller bilnycklar när hon sitter i kundvagnen på Coop. Bilnyckelhändelsen med billarm och allt vad det innebar är dock en helt annan historia...

Inga kommentarer: