lördag 14 augusti 2010

Hallon och blåbär

Idag har jag hunnit med att plocka både lite hallon och blåbär. Jag började med hallonen medan Fanny sov sin förmiddagslur - fick ihop ca 3 liter finfina hallon. Sen efter lunch for jag med svärmor och svärfar och plockade blåbär och fick ihop lika mycket av dom.
Planen ikväll var att passa på att baka en paj när man nu hade färska bär hemma. Men vi blev bjuden på middag hos svärmor och svärfar och till efterrätt hade hon gjort en blåbärspaj så nu ligger mina bär tryggt i frysen och väntar på annat tillfälle... Man känner sig såå otroligt nöjd och duktig när man har fryst in egenplockade bär. Nu har jag fått stuva om ordentligt i frysen och kasta lite sånt som varit där för länge - bl.a. mängder av hemkokad barnmat som Fanny ratade - för att få plats med alla bär - för jag är inte klar än! Förhoppningsvis har vi snart plats i garaget för den andra frysen vi fått av mamma och pappa...


Fanny övar inför semestertrippen


Vad gäller semesterplaneringen så händer det grejer - några kloka människor har nu kommit på att det kanske är bättre att åka i början på oktober än i december för då är det ju förhoppningsvis lite varmare... Man vill ju att lillskruttan ska kunna bada utan att frysa... :) På måndag blir det besök på resebyrån för att planera vidare...

Inga kommentarer: