måndag 9 augusti 2010

Jobb på jobbet idag och hemma imorgon

Idag är jag på jobbet hela långa dagen och kommer inte hem förrän efter 22 ikväll. Eller möjligtvis efter 21 om det blir lite göra...
Imorgon känns det som att det är en hektisk dag med mycket som ska hinna med. Bara vanliga vardagliga grejer som jag ligger efter med och så lite förarbete inför resten av veckan med jobb och allt vad det innebär.
Vårt första uppdrag imorgon är iallafall en extra viktkontroll på bvc kl.9 på morgonen. Synd bara att Fanny var febrig i 2 dagar och åt väldigt dåligt och att hon överhuvudtaget ätit dåligt senaste veckorna... Hon kommer säkert ligga under kurvan fortfarande. Varför vi över huvudtaget ska på en extrakoll är för att hon gick upp så lite i vikt vid 10- och 12-månaderskontrollerna - men det var väl inte så konstigt med tanke på att hon då hade haft magsjuka i två omgångar och sen 3-dagarsfeber på det... Nåja, det är ju bra att dom är noggrann på bvc så det inte missas nånting...
Andra uppdrag imorgon är tvättning - behöver köra minst 3 maskiner... Sen ska det lagas lunch och middag så det blir rester över till mig på jobbet och till Peter som är hemma de två följande dagarna - och barnvänligt ska det ju givetvis vara... Fast först måste man handla innan man kan laga mat. Och innan handlingen krävs det att man planerar vad man ska äta och skriva inköpslista... ;) Jag kommer aldrig någonsin välja ett jobb där man alltid jobbar dagtid 7-16... Vilket ekorrhjul man skulle hamna i - bara planera och planera framåt hela tiden. Och på helgerna måste man göra allt som man inte hunnit på veckorna. Nej, tacka vet jag skiftarbete! Då har man lite ledig tid då och då och kan sköta hem och hushåll lite när det passar.
Sen skulle det verkligen behövas storstädas hemma hos oss - både dammtorkas och skuras... Men det tror jag inte att jag hinner imorgon - får bli till helgen.
Ett annat måste imorgon är gräsklippning - som egentligen skulle gjorts i helgen - men som inte gjordes...
Sen ska jag asvluta dagen med bilbingo i Skogså, troligen tillsammans med Åsa och Peters mormor och farmor. Kanske mamma hänger med också... Hoppas på vinst igen! Men det kanske är att begära för mycket...

Inga kommentarer: