fredag 27 augusti 2010

Lite vinterattiraljer...

...blev det. Jag ides inte fara till Luleå när jag inte fick med mig någon... Så det blev lite stödjande shopping i Boden istället. Jag hittade en vintermössa, vintervantar och en fuskolle i fleece från Kidsen - allt i samma matchande cerise. Jag har en LEGO-overall till vintern, som mamma köpte på REA i våras, som är i en herrans massa färger och mönster så den här utstyrseln kommer passa perfekt! :)
Sen försökte jag hitta mig en till bikini till resan men Fanny tyckte inte det var särskilt kul att stå i en provhytt och titta på... SÅ det får bli ett eget stadsbesök för det...
Lunchen intogs på Far East tillsammans med Peter. Dom har ju en underbar lunchbuffé där på vardagarna - men för min del behövs inte så många maträtter - deras vårrullar med ris och chilimajonnäs räcker för mig! :)

Just nu har vi morbror Mattias här på en snabbvisit - så jag passar på skriva lite här... Annan underhållning vi haft idag är 2 nya filmer jag köpte till Fanny idag - Pettsson & Findus och Lammet Timmy... Lammet Timmy verkar vara en uppskattad film... Även om dom inte pratar nåt - bara mumlar och gormar på...

Snart är det dags för lite middag - pastasås med kyckling och färsk pasta ska det bli. Fast jag kan ju erkänna att Peter tog med pastasåsen från Hjortvägen igår så det enda jag behöver göra är att koka lite pasta - tar typ 5 minuter allt som allt... ;) Härliga fredag!

Sen tror jag det blir att baka nåt gott till ikväll - vad sägs om en en tiger-kladdkaka eller en kokos-kladdkaka? Å så kanske en film som avslut på kvällen! Nån som är filmsugen?


Snygg som attan i sin nya vinterkläder! :)

Inga kommentarer: