torsdag 5 augusti 2010

Tjejlunch & Blåbärsplockning

Mmm, vaniljglass i värmen är toppen...

Den här dagen har bara susat förbi! Jag fick sovmorgon medan Peter klev upp med Fanny. Sen gjorde vi oss iordning och jag for med Fanny till mamma så hon fick sova sin lilla lur där, medan jag for till firman för att träffa tatueraren och visa min text som jag vill göra. Fick tid på söndag kl.20... :) Vid lunchtid for vi då iväg till Café Rävasten och åt lunch och fikade. Såååå god bärstubbe hade Lena gjort! :) Och skinkpajen smakade lika bra som vanligt....
Hemkommen från lunchen for jag ut med svärmor och svärfar i bärskogen och plockade lite blåbär. Tyvärr fanns det inte så gott om dom där vi brukar vara - dom där satans bärplockarna från utlandet hade hunnit före... Det är ju förj---ligt att man ska behöva slåss med dom för att få ihop lite bär till hushållsbruk... :/ Nåväl, ett par-tre liter blev det iallafall på den stunden vi var ute - det räcker ju till några pajer i år iallafall.
Vi stannade också och kollade efter hallon, men just där vi var var dom inte riktigt mogna ännu. Så dom får vänta en vecka till eller så.
Nu ska vi äntligen försöka äta lite middag - jag är lat och ids inte laga nåt den här tiden på kvällen så jag ska ta bilen in på Max och hämta lite mat istället... :) Sen ska bären tas om hand...
Det var min dag det... Kändes som att jag nyss stigit upp - så fort har den gått...
Imorgon har vi inga bestämda planer - kanske far och ser efter hallon på nåt annat ställe - eller far och badar om det är fint väder - eller far en sväng på Lulekalaset och äter langos, eller, eller, eller... ;)


Alla tjejer samlade - nästan iallafall... :)

2 kommentarer:

Saras pyssel sa...

Vad spännande med tatueringen! Jag hoppas du lägger ut en bild på den när den är klar.
Du som lägger ut så många fantastiska recept på din blogg - skulle du inte kunna ha någon lista i kanten där man kan klicka på en länk för att komma till rätt inlägg, om man vill testa något av recepten?
Jag provade röda vinbärskakan med maräng i helgen. God blev den, men kanske inte så vacker... ;-)

Camilla sa...

Hej, ja d ska bli spännande med tatueringen. Självklart kommer det en bild på den! :)
Ja, jag skulle gärna vilja ha nån sorts kategorilista eller nåt sånt, men vet inte riktigt hur man gör... Ska klura på det ett tag... Vet du hur man gör så säg till! :)
Det är smaken som räknas!