måndag 30 augusti 2010

Chicken Mangoraja

Idag blev det ytterligare en rätt inspirerad av Bea... :) Chicken Mangoraja! :)
Det är en superenkel och snabb rätt som dessutom är mycket god och faller dom flesta i smaken - både kräsna karlar och barn... ;)

Chicken Mangoraja, ca 6 portioner
4 kycklingfiléer
1 gul lök
1 gul paprika
salt, peppar
1,5-2 burkar creme fraiche
Rydbergs Mangoraja dressing efter smak, ca 1 dl
ev. 1 msk kycklingfond för lite mer sälta

Skär kycklingen i bitar. Stek tillsammans med löken. Salta och peppra. Tillsätt creme fraichen och mangorjan och ev. kycklingfonden. Låt koka upp. Tillsätt paprikan i bitar och låt koka med en stund.
Servera med pasta eller ris.

I kväll var jag en sväng till mamma och plockade lite röda vinbär från deras buskar. Tycker det är så synd att så mycket bär går till spillo så jag tänkte dra mitt strå till stacken och fylla några burkar och frysa ner. Idag blev det en 5-litershink som rensades och frös ner. Imorgon ska jag plocka lite mer och frysa ner orensat för att ha till saft så småningom.

Inatt hoppas jag verkligen att Fanny sover någorlunda - för 3 nätter med skrik är tärande...

Inga kommentarer: