lördag 28 augusti 2010

Shopping i Luleå och oväntat besök...

Vem är sötast i haklapp - Emil...


...eller Fanny?

Idag har jag, mamma och Fanny varit i Luleå och shoppat på förmiddagen - Fanny fick sig nya höstskor och jag fick mig ett par jeans och ett par tröjor. I Luleå träffade vi också gammelmoster Merja och Emil som vi gick och fikade med på Börje Olssons i Smedjan. Fanny fick en "blulla" och tyckte den var smaskens... :)

Då eftermiddagen inte blev så arbetsam som planerat så passade jag och Fanny på att vara ute en stund och sen se på lite film - verkar vara en ny favoritsyssla hos lilldamen... :) Ganska skönt för mamman också... ;)
Till middag idag grillade vi fläskotletter - inte mitt favoritval av kött - men denna gång gick det faktiskt ner utan större problem... Kan faktiskt till och med tänka mig resterna av köttet i en sallad imorgon och äta det tillsammans med nybakt ciabatta...

Ikväll fick vi också oväntat besök i form av Ulli, Andreas och Meja. Jag snörde snabbt ihop en tigerkladdkaka och bjöd på. Gott betyg fick den av gästerna och till och med av Peter som annars inte är så stort fan av kladdisar... Recept kommer imorgon!


Just nu visas Pettson & Findus!

Inga kommentarer: