fredag 13 augusti 2010

Nolia i Piteå

Igårkväll hade vi lite torsdagsmys här på Skönvägen. Vi åt pulingröra på rostat bröd och såg en film. Det var Änglavakt med Izabella Scuropco och Mikael Nyqvist - en liten annorlunda film, men ganska bra ändå - lite tänkvärd...

Torsdagsmys!

Idag for vi på Noliamässan i Piteå tillsammans med Emma, Jonas och Jolina. Det var ruskigt varmt ute så svetten lackade efter bara en stund inne på området. Men trevligt hade vi iallafall.
Tidvis delade vi upp oss - tjejer och killar för sig - eftersom vi ville se på lite olika saker. Själv var jag mest intresserad av allt som var ätbart så ett och annat slank ner... Vi började med Langos med räkor och caviar, sen blev det en riktigt god, italiensk mjukglass som svalkade skönt i hettan. Inne i saluhallen provsmakades ett och annat - bl.a. lite goda salamikorvar, älgkött och renkött, nån sorts ost och tunnbröd hann jag också med. Sen avslutades dagen med en tunnbrödsrulle fylld med skagenröra och isbergssallad och toppad med rökt lax för mig och en räkbakelse till Peter. Sjukt god var rullen!
Om jag handlade nåt? Jo, faktiskt - 4 kockknivar och en mandolin - självklart nåt som har med mat att göra... ;)

Kvällen fortsatte sen i ätandets tecken - nu i form av lite sötare smaker... Hasse fyller år imorgon och bjöd på fika idag. Stina hade bakat en underbart god blåbärspaj! Den har jag begjort receptet på - så den kanske dyker upp här på bloggen så småningom... :)


Inga kommentarer: