onsdag 25 augusti 2010

Farfar fyller 65!

Imorse kom Anna, Natalie, Ulli och Meja och hjälpte till att äta upp lite fika från igårkväll så nu är det bara en liten bit blåbärspaj kvar - till Peter! Den ska jag inte röra... För godsaker har jag fått nog av för idag... Farfar fyller nämligen år idag - 65 år! Så vi var bjuden på middag där idag. På menyn stod kryddpepparbräserade oxjärpar i rödvinssås och pommes frites. Till efterrätt hade hon gjort en vanlig gräddtårta och en mandeltårta med kolakräm - och det var den - mandeltårtan som gjort att jag ätit nog sött för idag... För den var supergod - seg och härlig mandelbotten med en len och ljuvlig kolakräm mellan och ovanpå - mums!

En annan som firar sin bemärkelsedag idag är min kär vän Maria - 30 härliga år fyller hon! Hoppas hon haft en underbar dag idag! Lite nyfiken är jag dock på vad hon fick i present av sin man... ;)

Idag var jag och Fanny på jobbet på sjukhuset för lönesamtal som gick förvånansvärt bra - både att Fanny skötte sig och vad som sas... ;) Hoppas nu bara att potten som chefen har att dela ut märks i lönekuvertet... Tveksamt... :/
Påväg hem från jobbet gjorde vi en liten avstickare till SkoKanonen i Luleå och köpte ett par varmfodrade gummistövlar till Fanny som jag tänkte hon kunde ha nu till hösten - jag letade även ett par nya, lite fodrade gympaskor också men det hade dom sämre med.
En vända in på Växtriket hann vi också med för att köpa lite blommor till farfar - hederliga röda rosor i en vacker bukett fick det bli - för rosor är hans favorit! :)

Ikväll blir det en tidig kväll - känner mig helt slutkörd...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har varit till Luleå idag för att leta fodrade skor där men ingen hade. De var för tidigt sa dom, ingen hade räknat med hösten nu. Jag leta en fodrad typ kavat sko till dom båda men framför allt Alex eftersom de är lättare att gå i än stövlar. Känns tragiskt ha fodrade skor i Augusti :(

Camilla sa...

Stövlarna jag köpte var inte vanliga stövlar utan som en gjuten gummisko med skaft i ett enda stycke om du förstår. Märket var VIKING och det stod att dom skulle vara ergonomiskt riktiga och lättare att gå i för barnen och lätta att ta av och på. Dom får hon ha mer när man ska vara ute och så tänkte jag också typ en kavatsko till när man ska vara lite finare, typ fara på stan eller nå. Men man får nog vänta ett tag till...