måndag 16 augusti 2010

Shopping och 3-årskalas

Fanny provar komforten i en av Hemtex solstolar...

Idag for jag med Fanny och Anna till Luleå en sväng för lite snabb shopping. Första och viktigaste ärendet var Barnens Hus där jag skulle köpa en OBH Nordica brödrost till Elin som fyller 3 år idag! Det blev även en del annat smått och gott på leksaksaffären; bl.a. en ny haklapp, en litet får till djursamlingen och en liten tröstpresent till Anna som också vill ha presenter när systern fyller år. Eftersom hon börjar skolan till hösten fick hon ett Hello Kitty pennskrin med penna, sudd, linjal och pennvässare i. Hon blev mäkta stolt! :)
Vi for även en sväng på Hemtex och sen storhandlade vi på ICA Maxi. När det ändå var lunchtid när vi var på Storheden gjorde vi ett besök på MAX - testade nya pommesen med smältost, dressing, lök och jalapeños på - sååå god var den! Vill ha mer...
Väl hemkommen sov Fanny en dryg timma ute i vagnen så jag kunde sitta på altanen och sola mig en stund. Slumrade faktiskt till lite också - men vaknade av att Ulli ringde - hon och Meja skulle komma och hälsa på.
Ikväll var vi då på 3-årskalaset och hade skojjigt. Fanny roade sig själv hela tiden - bl.a. gick hon omkring och drog på en hund i koppel hur länge som helst. Sen gick hon omkring med dockvagnen och pysslade om dockan i den, sen satt hon med en hammare och slog på en sån bricka med pinnar som far ner... Så kul att se hur hon utvecklas och hela tiden lär sig nya saker. Och nya ord! Imorse när vi vaknade och jag tog upp Fanny mumlade jag för mig själv - å nej, du har ju bajsat - varpå hon upprepade bajsat lite viskande... ;) Hon har även lärt sig säga Mattias - fast inte riktigt hela ordet utan tias. ;) I lördags sa hon också sin första mening - Hej pappa! :) Det ni! :)

1 kommentar:

mormor sa...

... ni måste träna mer på att säga mommo :)