onsdag 23 juni 2010

12 timmars arbete

Igår var jag då alltså och jobbade på QH medan mamma var barnvakt. Hela 12 timmar tjänstgöring hann jag med! Sååå kul att jobba där! Synd bara man är så trött på morgonen när man jobbat sent... Jag måste fara ytterligare en gång denna vecka för att hinna klart med den provrörsmärkning jag gör nu och sen börja förbereda inför nästa studie också. Har fått en del eget ansvar i labbet att se till att det är klart till studien börjar och det är ju alltid kul med uppskattning i form av ansvar tycker jag. :)
Idag ska här plockas och städas lite, dammsugas, tvättas och vikas kläder och annat trist hushållsarbete... Klockan 13 ska vi möta upp Nina, Anna och Stina för en tjejfika på stan. Undra om jag ska fika nåt eller bara ta en frukt eller smörgås till mellanmål istället? Och kanske en lite bit mörk choklad för att lyxa till det. För jag har varit så duktig och nu klarat av 2 hela dagar utan en endaste karamell eller annat gott - inte fikat heller!
Till middag idag blir det ugnsstekt korv och hemstött potatismos och Kryddburkens remouladsås! På tal om Kryddburken så testade jag ju göra hennes fläskfilégratäng med pasta och den vart riktigt god! Till och med Peter tyckte om den - jag gjorde en liten specialform till han utan ost. Receptet på den gratängen hittar du här!




Bild: Lånad av Kryddburken.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idag blir de att testa gratängen hemma hos oss. Tack för tipset hade ide torka just nu :).
Hoppas du var stark och stod emot fikat på stan.
Var mycke lugnt och skönt på badis var nästan ensam.
Glad och trevlig midsommar!

Camilla sa...

Ja testa den - alla åt och var nöjd! Peter sa tom idag att jag gärna fick göra den fler gånger... Och fanny gapa och gapa och ville ha mer...
En liten skumboll typ mumsmumns utan kexbotten blev det - inte särskilt månbga kalorier...
Trevlig midsommar på er med!