onsdag 23 juni 2010

Skön dag idag

Idag har som ovan nämnts varit en mycket skön och behaglig dag. Började dagen med en 70minuters morgonpromenad med Ulli och Meja. Solen värmde jättehärligt och det kändes som sommar - synd bara att det ska blåsa så mycket hela tiden. Sen blev det lite hushållsarbete i form av tvätteri. Och lägligt till jag skulle duscha kom Ulli och Meja cyklandes hit - dom hade tråkigt när Andreas bara körde ved hela tiden... Så nu slapp jag ha Fanny ålandes i vattnet med kläderna på :)
Lunchen idag var lättfixad - fläskfilégratängrester. Peter förvånade faktiskt mig när han sa att jag måste göra om denna rätt fler gånger - är ganska olikt han som gärna äter vanlig och beprövad husmanskost... :) Och Fanny bara satt och gapade och tyckte också det var en höjdare! Älskar Kryddburkens recept!
På eftermiddagen mötte vi upp Nina, Anna, Stina och Stina för en tjejfika på stan. Jag gick en extra vända på stan innan så att Fanny skulle sova i vagnen - men det höll bara i sig i typ 10 minuter sen vaknade hon och ville vara med och fika. Jag syndade faktiskt och tog en sån cocosboll, typ mums-mums fast utan kexbotten - men det var inte så många kalorier i en sån... ;) Men när man väl syndat så går det ju som av bara farten - så det blev en mörk chokladbit till efterrätt efter middagen och sen en liten, liten chokladkaka hos moster.
Saga och Kirsi har kommit från Kiruna idag för att fira midsommar tillsammans med mamma och moster - så vi var och hälsade på dom hos Merja ikväll.
Eftersom det mesta av hushållsarbetet inte blev gjort under dagen är det bara att sätta igång nu ikväll. Ska iallafall dammtorka överallt så är det gjort till midsommarhelgen - sen dammsuga lite imorgon och sen får det duga... Imorgon blir det lite inhandling inför helgen - ska bl.a. grilla lite och så ska jag göra en Petit Choux-tårta till aftonen - om jag nu lyckas... *håller tummarna* för den såg mycket god! :)




En liten tillfällig lösning när ingen barnstol finns...
Här är det en extra hög pinnstol och ett skärp som får duga! :)

Inga kommentarer: