söndag 27 juni 2010

Förbannade sockersug!

Hade jag inte haft sånt sockersug hade jag haft en hel bil och inte en trasig! :( Ska ta det från början...
Jag var i Luleå på QH och jobbade några timmar ikväll och på vägen hem skulle jag fara förbi Kioskpiraten och hyra senaste Wallander-filmen. Självklart var ju alla exemplar av filmen uthyrda redan - precis som det brukar just på den kiosken... Och vad gör jag då - jo ställer mig i kön för att köpa några chokladpraliner... Har nämligen ca 700 kcal kvar att äta idag och kände då att jag bara måste ha chokladpraliner... Jag köpte några olika och satte mig i bilen. Tar en tugga av en pralinerna och det visar sig vara nån slags likör eller nåt annat vidrigt i den så jag tänkte kasta ut den genom rutan - men kunde inte kasta från förarsidan pga mötande bilar så istället startar jag elhissen på passagerarsidan. Vad jag dock inte hinner reagera på är att solskyddet tar i och hinner fastna innan jag hinner hitta rätt knapp för att stanna hissen. Jag får lös skyddet men rutan går inte att köra upp så jag försöker dra den lite uppåt och hjälpa den på traven, men inte heller det går. Tänkte då att den kanske går att köra lite neråt och sen uppåt då - men när jag försökte med det istället så lossnar hela jävla rutan och faller ner in i själva dörren! :O
Så nu blir det ingen IKEA-resa imorgon med min bil iallafall...
Därför förbannar jag socker, godis och allt annat som är jävligt gott!

2 kommentarer:

Camilla D sa...

Säg åt Peter att de fixar han lätt som en plätt. Har just nämligen hänt oss eller mej precis samma sak. Tomas bara skuva lös insidan på dörren och vips på några sekunder var de fixat. Är säkert lika enkelt på volvo. Hoppas jag för din skull så de blir nå ikea. Var där idag. Men var inte så shopping sugen så de vart lugn eller så berode de på att man hade med en karl och 2 barn :). Lycka till.

Anonym sa...

Tja, det verkar som om det kan hända flera. För mig var det många minusgrader ute och jag och Adam hade precis köpt hamburgare i driveinen. Det var goda hamburgare men lite kalla.