onsdag 2 juni 2010

Tovade tofflor

Igår när vi var och hälsade på gammelfarmor Astrid påpekade hon så fint att de två tovade tofflorna jag stickat till henne används flititgt varje dag men att dom nu börjar bli lite slitna... Hon ville med andra ord ha ett par nya tror jag... Hon är så söt... Iallafall så när vi skulle åka hem gick jag ner på Ida Nilsson garnaffär och köpte garn till ett par nya tofflor. Den här gången blir det ett par lila; hennes första par var ljusrosa melerade och de senaste var cerisa. Hoppas hon blir glad! :)
Jag vet inte hur många par tovade tofflor jag stickat totalt. Har gjort flera olika färger och storlekar och gett bort i julklapp och present. Eftersom dom är ganska hala har jag strukit på flytande latex på undersidan efter tovningen, då blir det som sockerplastliknande yta - perfekt för de äldre och för barnen!



Igår tog jag alltså fram mina handarbetskartonger och letade fram stickor och mönster och startade upp detta lilla projekt... Får se hur länge det tar innan dom blir färdiga...

4 kommentarer:

Merja sa...

De är verkligen både supersköna och fina, men förresten har jag sagt att mina gått sönder för lääängesedan!!!

Anonym sa...

Jag håller med Merja och jag har inte heller sagt att mina gått sönder för jätte läääängsedan ;-)

Camilla sa...

Hoppsan! Fler som kanske behöver nya tofflor då... ;) Har visst mycket att göra... Men vem är den anonyma - B eller M?

Anonym sa...

Det är ju jag, it´s B!