söndag 13 juni 2010

En solig dag!

En rolig liten min som Fanny haft flera gånger idag...
Mamma sa att hon fick ett myggbett på läppen på förmiddagen så det kanske är därför...



Supersöta Meja




Meja körde omkring med Fanny i vagnen. Det var riktigt tungt så hon fick ta i!




Vilken skön och varm dag det har varit idag! :) Tyvärr så storstädade jag på förmiddagen så jag fick inte njuta av det soliga vädret förrän efter lunch - men däremot kan jag nu njuta av ett nystädat hus - men den känslan varar ju inte för alltid, tyvärr...
När jag hämtat hem Fanny från mormor satte jag mig ute i solstolen och njöt en stund medan Fanny sov middag. När hon vaknade for vi och hälsade på Andreas och Meja. Fanny och Meja lekte tillsammans ute på deras gräsmatta. Dom hade även en jättestor rabarberbuske (?) som vi nallade lite rabarber från. Så när vi kom hem blev det en rabarberpaj av dom. Recept och bild på det kommer imorgon.
Morfar kom förbi en stund på eftermiddagen och hade med sig en låda - en tung, tung skokartong till Fanny. Den innehöll massor med småpengar till hennes spargris. Men det var så mycket pengar så det rymdes inte ens i grisen - närmare bestämt 2862 kr! :) Dom ska vi sätta in på hennes konto. Men jag ska först kolla upp så inte banken tar någon avgift för att lämna in småpengarna... :)
Nu ska jag sätta mig på altanen och njuta! Och läsa ut min bok som jag håller på med...


Fanny gav ifrån sig ett illtjut när hon såg alla pengarna och kastade dom omkring sig och var helt tokig

1 kommentar:

Maria sa...

Hej. På Nordea i Lule har dom en myntmaskin där man själv sätter in pengarna på sitt konto. Det kostar inget extra. Snygg blogg, dock lite liten text man börjar ju bli gammal :)