måndag 14 juni 2010

Deckarsommar!

Ikväll har jag varit och hämtat ut ett paket från Adlibris som jag beställde för ett tag sen. Den innehåller bara deckare av mina svenska favoritförfattare som Karin Wahlberg, Anna Jansson och Mari Ljungstedt. Böckerna ska avnjutas i sommar; på kvällarna när Fanny somnat och kvällssolen lyser härligt på altanen... Undra hur många såna kvällar det blir? :) Jag ska då tjuvstarta med en bok redan ikväll trots att solen lyser med sin frånvaro och regnet hänger i luften...
Jag har läst de 8 första deckarna av Anna Jansson om kriminalinspektör Maria Wern och har nu beställt 9:an och 10:an. Sen har jag också läst Mari Ljungstedts 5 första böcker om kommisarie Knutas och har nu beställt 6:an och 7:an. Jag väntar alltid på att böckerna ska komma i pocketform - orkar inte ligga och läsa vanliga böcker - armarna domnar ju... Och jag vet att båda ovannämnda författare kommit ut med fler böcker men dom har jag på bevakning vad gäller pocketutgåva... :)

Tidigare idag har jag varit och hälsat på Emma och Jolina tillsammans med Anna och Natalie. Jolina hade blivit så stor och duktig på att snurra runt på golvet. Fanny var dock mest intresserad av deras katt Agaton som är en Rex - kommer inte ihåg om det är en devon eller cornish... Han var tyvärr inte lika intresserad av Fanny och hennes högljudda läten ;)
På eftermiddagen var vi även till gammelmoster och gammelfarbror och firade att farbrorn graderat sig upp till 3:e gradens svarta bälte i karate i helgen. Grattis till honom! Och tack för den goda jordgubbstårtan... :O

Nä, nu lockar soffan, filten och en ny bok - men har lite svårt välja vilken jag ska börja med... Tror det blir Karin Wahlberg ikväll...

Inga kommentarer: