fredag 18 juni 2010

Provrör och färskpotatis

Igår blev jag tillfrågad av en kollega på QH om jag kunde tänka mig att komma in och jobba lite och hjälpa till att förbereda de två studierna som står näst på tur. Det kunde jag ju inte tacka nej till - vill ju gärna jobba och gärna där! :) Så idag har jag varit där några timmar och märkt provrör tills det gick runt i huvudet av alla sorters rör och etiketter. Jag ska även dit några timmar till veckan och kämpa på. Jag är så otroligt tacksam att jag har det här extrajobbet som ju inte bara ger bra extra pengar utan också är väldigt roligt och omväxlande. Fanny har varit hos mamma som varit ledig hela dagen.
När jag slutade vid 3-tiden hämtade jag upp henne för att fara hem till Åsa och Nils för lite middag. Vi blev bjudna på grillad lax och färskpotatis. Den potatisen som hon gjorde är otroligt god - man kokar färskpotatis och efter att man hällt av vattnet lägger man i en rejäl klick med smör som får smälta och så tillsätter man ruccolasallad klippt i småbitar och toppar med flingsalt. Det blir en jättegod smak av ruccolan - det måste ni prova! :) Jag åt hur många potatisar som helst... Till efterrätt hade hon gjort en bärpaj efter något av Leilas recept och till det hade hon själv kokat en vaniljsås - godaste vaniljsåsen jag ätit!
Kusinerna Anna och Elin är som tokig i Fanny - särskilt Anna - som verkligen vill hjälpa till och ta hand om henne och gärna bära omkring på henne. Idag hjälpte hon till att ge Fanny kvällsgröten och sedan lite jordgubbar med vaniljsås. Sen hjälpte hon till att byta blöja på henne och ta på henne pyjamasen - hon var till och med så villig att hjälpa till att hon också torkade golvet när Fanny råkat kissa... :) Så söt är hon när hon vill sköta om... Fast jag tror jag var likadan när jag var liten - skulle ta hand om alla bebisar! :)

Imorgon är det ju V75 här i Boden som nog ganska många ska fara på. Men jag tror jag hoppar över det den här gången - ids inte fara dit och trängas med barnvagnen - och dessutom är det ju kvällstrav eller midnattstrav så det skulle bli för sent för gumsan. Och inga andra planer har vi heller för den här helgen - hoppas vädret är fint så man kan vara ute iallafall.




Fanny och Elin leker med maskeradkläder och provar smycken - Elin har säkert 5-6 stycken runt halsen men Fanny tar av och på samma om och om igen...



Duktiga Anna hjälper Fanny med kvällsgröten med ena handen och styr vattenflaskan med den andra. Riktigt koncentrerad!

Inga kommentarer: