lördag 26 juni 2010

Midsommarafton 2010

Igår var det ju Midsommarafton 2010. Vi hade en jätteskön och lugn dag.
På morgonen steg vi upp tidigt och började baka efterrätten till middagen - en petit choux tårta från Kryddburken. Men det blev inget av den - bara pannkaka. Jag skyller på min ugn för den såg så fin ut i färgen och jag hade i den 5 minuter längre än vad receptet angav och ändå blev den degig i mitten... På måndag ringer jag Electrolux! Efter det misslyckade baket bar det iväg till Lassbyn tillsammans med Ulli. Där var vi ute i det sköna vädret och åt sen lunch - en jättegod, varm smörgåstårta och grönsallad. Sen åkte vi vidare till Sörbyn och tittade på lite midsommarfirnade - jättetrevlig plats, verkligen. När Fanny vaknat och vi gått runt där en stund åkte vi hem igen och började förbereda lite för middagen. Vi skulle bara vara hemma och grilla litegrann på kvällen och dom som ville var välkomna att ta det lugnt med oss. Nina, Peter, Hasse och Stina nappade på det. En trevlig och lugn kväll med tidigt sänggående blev det för oss.
Hoppas alla ni andra också hade en trevlig midsommar! :)
Här kommer dagen i bilder!




Med denna gåvagn sprang hon omkring en lååång stund.
Kolla den koncentrerade minen...



"Okej, jag står still en stund för fotografen..."



Tittut!


Fanny & Meja i sandlådan


Min gounge!


Ullis gounge!


Stenar är verkligen fascinerande!


Dans runt stången i Sörbyparken


Kanske drömmer om midsommardans...


Fanny provåkte traktorn när vi kom hem


Och så lite grävmaskin...


...med morbror Mattias


Här kommer lite bilder på min lilla midsommarbrud! Men det var inte lätt att få henne göra som jag ville - men söta bilder blev det ändå! :)







Inga kommentarer: