lördag 19 juni 2010

En hel del fika blev det idag...

Fanny & Anna njuter av de goda fikat...

Jag och Fanny började dagen med en lång förmiddagslur tillsammans - 1,5 timme sov vi och det var superskönt. Sen skyndade vi oss att göra oss färdiga inför en liten tur på stan. Där mötte vi upp gammelmoster Merja och så gick vi på Opalen och åt lunch, men höll oss ifrån att fika... För Merja hade nämligen en jordgubbspaj på lut hemma. Så dit åkte vi sen och fikade. Vi hade även tidigare bestämt att tillsammans med Anna åka på Café Rävasten och fika under eftermiddagen. Så när Fanny sovit en mycket kort eftermiddagslur hämtade vi upp Anna och åkte ut till Vändträsk. Jag och Anna fikade kladdkaka med daim och grädde och Fanny fick en kanelbulle - som hon bara åt en pyttedel av - för alla som varit på Café Rävasten vet ju hur stora bullar Lena bakar... ;)
Väl hemkommen hittade vi den feta duvan som jag skrev om tidigare. Nu sitter den fortfarande kvar vid altanen - tror den är sjuk på nåt sätt. Ska be Peters pappa komma och ta hand om den imorgon...
Och faktiskt såg jag på bröllopet en liten stund - iallafall en del av själva vigseln... Och alla som haft på TV´n idag kan ju inte undgått bröllopet så jag ordar inge mer om det...
Till middag lyckades jag på nåt underligt sätt nästla mig in på mycket god lasagne hos Anna och Andreas efter att jag skjutsat Peter på travet.
Nu har jag laddat upp för en ensam kväll med lite snacks och en hyrfilm. Hoppas bara Fanny somnar och sover någorlunda bra med tanke på att hon fått en besvärlig hosta...


Så här lycklig blir man när man får bulla!

Inga kommentarer: