söndag 13 juni 2010

Allstar

Ikväll har jag, Peter, Stina, Hasse, Anna, Andreas, Stefan, John och Anders varit och ätit middag på allstar. Första gången jag och Peter var dit men dom andra tror jag hade varit dit förr. Jag beställde in "Ciabatta med vitlök och mozarella serverat med aioli" till förrätt, "Grillad, vitlöksmarinerad kycklingfilé med basilikafärskost, sockerärtor, röd lök och rödvinssky serverat med friterad potatisklack" till varmrätt och en "Jordgubbsmilkshake" till efterrätt. Kan säga att jag inte var särskilt imponerad av maten faktiskt. Vitlöksbrödet var gott men inte mer än så. Kycklingen var ganska smaklös och det var väldigt lite grönsaker och för lite sås för min smak. Den friterade potatisklacken var en bakad potatis som var lite lätt friterad i skalet men som vanlig bakpotatis inuti. Milkshaken däremot var riktigt god och smakade mycket av riktiga jordgubbar. Till måltiden drack jag Cola light eftersom jag var chaufför. Efter maten när en del av gänget gick till biljardborden gick jag och Stina till baren och beställde varsin "Crushed apple" som var en alkoholfri drink med äppeljuice, mynta, lime, sprite och krossad is - den däremot var jättegod!
Väl hemkommen från storstaden passade jag på att påbörja "Operation Storstädning" som äger rum imorgon medan Fanny ändå är hos mamma. Så nu har jag hunnit städa badrummet i en dryg timma... Resten tar jag imorgon. Nu ska jag väcka Peter som somnat i soffan. Ser fram emot en låååång, skön natt med sovmorgon! :)

Inga kommentarer: