torsdag 24 juni 2010

Solig dag med full rulle på eftermiddagen

Vilket underbart väder det har varit idag! Nu känns det äntligen som sommar! :)
På förmiddagen åkte vi ut till mamma för att umgås med Saga och Kirsi innan dom bär av mot Olkamangi för midsommarfirande där. Vi åt lunch och sen åkte vi på stan en sväng. Vi gick bl.a. på dollar store och fikade på Opalen. En liten glasskula slank ner... Fast Fanny åt några skedar av den också! ;) Sen gick jag en snabbis på H&M för att se ifall jag kunde hitta nån liten klänning till imorgon. Köpte faktisk en röd/vit prickig klänning jag tänkte ha till vita leggings och vit kofta.
Sen på eftermiddagen hann jag faktiskt sola i nästan 2 timmar när Fanny sov sin eftermiddagslur... Vilket var riktigt skönt, men som tyvärr medförde att tidsschemat blev ordentligt förskjutet... När hon vaknade var det bara på en endaste gång hem och laga middag. Som tur är gick middagen väldigt snabbt att slänga ihop. Jag gjorde nämligen egna potatisbullar av potatismoset som blev över från gårdagens middag. Kryddburken har ett bra recept på såna här! Dom blev supergoda tillsammans med lite stekt bacon. Tyvärr var lingonsylten slut - för det hade nog varit pricken över i:et...
Efter middagen skulle Peter ha skjuts till jobbet för att låna hem traktorn och jag stannade på Kvantum och handlade med Fanny efter vi släppt av honom. Det kändes som att det tog en evighet och handla för det var så fasligt mycket folk i farten... Phu, blev alldeles matt...
Väl hemkommen igen var det bara sätta igång att dammsuga och sen bada Fanny och lägga henne. Nu ska här förberedas inför imorgon - jag har blivit medbjuden av Ulli att följa med dom till Gunnarsbyn och Lassbyn för lite midsommarlunch och firande i Sörbyn på dagen. Så därför krävs det nu att jag förbereder allt till imorgonkväll. Så nu ska det putsas och marineras lite kött, torka av utemöblerna och altanen från allt pollen, stryka våra klänningar och packa iordning skötväskan. Hade också tänkt hinna med en liten motionspromenad i den sköna kvällssolen - men det får faktiskt bli en annan gång - nu skynda, skynda, skynda! :)


Bild: Lånad av Kryddburken.se
Mina bullar blev dock inte riktigt lika runda och fina som dom här - men jäkligt goda ändå!
Jag använde mig inte av majsmjöl som i hennes recept utan dinkelmjöl med fullkorn istället...

Inga kommentarer: