söndag 6 juni 2010

Nära skjuter ingen hare

För nära, var det enda jag var, när jag och Anna var på bilbingo i eftermiddag. Ingen av oss vann nånting. Vi var inte ens nära förrän sista spelet. När det spelades om 10 000 kr fick jag för enda gången under eftermiddagen känna lite puls... Jag blev ett nummer ifrån bingo! Numret som skulle ge mig de tio laxarna var 79 - men tyvärr dök det aldrig upp. Nummer 75 och 77 ropades förargligt nog ut. I säkert 12 rop satt jag och höll andan och hoppades - men icke... Men "Skam den som ger sig" och "Man kan inte vinna utan att spela" är passande ordspråk som jag anammar ikväll... :)
Nä, nu måste jag gå och ta på mig en tjockare tröja - för här hemma har vi bara 18,1 grader varmt just nu... Peter slog av värmen för några veckor sen när det var 27-28 grader varmt ute - men den värmen har man ju inte fått känna på sen dess... Kanske ett tredje par yllesockar också skulle värma skönt?! :)

1 kommentar:

Damström sa...

Ja här är också värmen avstängd sen flera veckor tillbaka. Men de är typ 20 inne iaf. Värst är de på morgon när man ska ur täcket. Brr go natt