torsdag 10 juni 2010

Trevlig dag med hektiskt avslut

FannyBunnys favoritlek när jag duschat...




Idag har vi då vart i Ersnäs hos Maria och ätit lunch och umgåtts med andra mammalediga kollegor. Mycket trevligt är det att ses och maten var kanongod. Det serverades en GI-lunch med ugnsstekt lax, bulgur-cole slaw och grönsallad med fetaost. Supergod var cole slaw salladen - kommer testa göra den själv nån gång också - men inte när Peter är hemma... Till efterrätt fick vi cheesecake - och det var nog den absolut godaste cheesecaken jag nånsin ätit tror jag. Det var smulade pepparkakor ovanpå och under själva "glassen" och det var riktigt, riktigt gott. Trodde först att jag inte skulle tycka sååå bra om det och att det skulle kännas lite fel med julsmak - men jag kommer hädanefter helt byta ut digestivekexen mot pepparkakor! Mycket lyckat, Maria! :)
Väl hemkommen hann vi vara ute i det fina vädret en stund och sen var det dags för middag - rester av köttfärssås och spagetti fick det bli.
Senare tog vi en cykeltur till Anna och Natalie och sen började dagen närma sig sitt slut och det var bara cykla hem igen och intaga kvällsgröten. Ikväll fick det bli bad i badbaljan för gumman, trots att hon badade igår också, för imorgon ska vi på examensfirande och man kan ju inte fara på en sån tillställning med melonsaft och spår av köttfärssås i håret, eller hur?! :)
Innan vällingen och läggningen höll jag på att plocka lite i köket och Fanny lekte på i vardagsrummet och kröp sen in i sitt rum och efter en stund upptäckte jag att det var alldeles tyst så jag blev misstänksam och smög mot rummet och var gör ungen - jo, står på sitt bord vid fönstret och tittar ut. Och dit upp fortsatte hon klättra så fort jag satte ner henne på golvet under resten av kvällen - som man fick springa efter henne... Hektiskt, minst sagt. Man kan ju också stänga dörren in till hennes rum - men när hon nu äntligen börjat leka lite därinne känns det ju lite tokigt...


Åh, hej...




Sådär ja!




3 kommentarer:

Maria sa...

Vilken duktig tjej!

Anonym sa...

Nu är det färdig bakat =). Är bra om de är lite wild and crazy..

Kram B

mormor sa...

ooh, nu blir mormor nervös