onsdag 2 juni 2010

Slapp dag med cykelpremiär

Slapp var ordet...

Idag har vi haft en riktigt skön och slapp dag. Fast vi började i och för sig dagen med en rask - inte slapp - promenad, men resten av dagen har varit det. Vi har varit ute och lekt på grannens gräsmatta, då vi saknar egen :( och nyttjat deras sandlåda har vi också gjort. Efter lunch for vi och handlade en cykelhjälm till Fanny på Cykel & Mek. Hon vart jätterädd för gubben som skulle hjälpa oss prova ut en hjälm - men han såg ganska flummig ut och pratade konstigt så jag förstår henne... ;) Premiärturen blev på eftermiddagen efter Fannys eftermiddagslur och målet var Anna för lite mellanmålsfika. Fanny började tokskrika när jag satte henne i barnsitsen och blev ännu mer ledsen när hon fick på sig hjälmen. Men så fort vi började röra på oss gick det finfint. Hon pratade på och klappa mig på baken och skrattade. Och så fanns det ju så mycket kul att titta på efter vägen - som hundar, får, lamm, hästar och kossor. "Vovve" hette det mesta enligt henne... ;) Cykla lär vi göra fler gånger!
Till middag idag lagade jag en ny rätt från Kryddburkens blogg - timjankyckling. Jag och Fanny tyckte det var jättegott men Peter, som inte gillar nya maträtter, tyckte bara den var okej. Receptet hittar du här.

Påväg hem från Anna. Denna gång glad över att sättas i stolen...

Inga kommentarer: