fredag 11 juni 2010

Kämpat för sömn x 2

Fanny blir klippt för första gången - mutad med jordgubbar

Dagen började tidigt för vår del idag. Fanny vaknade halv 3 och var sen vaken till halv 4, men sov tyvärr bara en 1 timme och vaknade sen halv 5... Trodde hon skulle somna om efter en stund som hon oftast brukar göra - men icke idag! Men efter dagens första kamp om sömnen vann jag till slut - fast då var klockan redan 10 i 7, men jag orkade bara inte stiga upp utan somna om jag med till kl.8 för då kom Anna och Natalie och hälsade på. :) Vi skulle försöka se ut nåt jag kunde ha på mig imorgon när vi ska ut och äta i Luleå ett gäng kompisar; för som vanligt är min garderob helt tom... ;)
Större delen av dagen spenderades sen hos mamma där vi bl.a. lekte ute och hade fotbad med efterföljande fotvård och pedikyr. Och så klippte mamma Fanny för första gången. Jag satt och mutade henne med jordgubbar så hon skulle sitta still så det gick riktigt bra.
På eftermiddagen for vi till Sunderbyn för och fira Malin som tagit studenten. Där bjöds det på en mycket god, kall sommarbuffé med efterföljande tårtor och studentmösse-muffins. Mmmm
Så ikväll var det då dags för kamp nr 2 om sovandet. Fanny vägrade vällingen och skulle heller inte sova. Hon for av och an i sängen som en virvelvind, upp och ner och ner och upp och ut och in osv... Tuttarna kastades en efter en genom spjälorna och snutten for samma väg... Tillslut vann jag dock kampen - endast 55 minuter senare... *puh*
Nu ska jag softa i soffan och göra en liten plan för morgondagen...

1 kommentar:

linda sa...

Har en design klar till dig :) Men jag måste ha dina inlogg uppgifter så jag kan klistra in den till din blogg :) maila mig när du kan. kram