tisdag 1 juni 2010

På ranten hela dagen...

...har vi varit idag. På morgonen for vi till en gammal arbetskollega till mig och Damström - Jessica - för att titta på hennes hästar som fått föl. Vi fick se flera stora hästar och 3 små föl; jättesöta och charmiga var dom. I fikarummet hade dom även en papegoja som barnen blev fascinerade av. En chihuahua fick vi se en liten skymt av och katterna hördes jama - såg dom dock inte. Så det blev lite som att besöka ett mini-zoo idag. Fanny var ganska så intresserad av hästarna och pratade konstant och kalla dom för "vovve". Vi blev även bjudna på gofika hos Jessica - mycket trevligt studiebesök fick vi.
Sen for vi hem till Damström som gjorde jättegoda köttfärscanneloni till lunch. Fanny ratade dom men jag åt flera stycken för det var verkligen jättegott, speciellt med hemgjord pizzasallad till. Till efterrätt fick vi jordgubbar och glass - det ratade däremot inte Fanny! ;)
När Fanny skulle sova middag for jag till mamma så jag också kunde passa på att sova en liten lur - men både Fanny och jag väcktes av Hemglassbilens välkända melodi :-/ Jag och mamma bestämde då oss för att fara och hälsa på gammelfarmor Astrid för det var så länge sen. Sen bjöd mamma oss på middag.
Påväg hem stannade vi till en stund hos Anna och Natalie som äntligen kommit hem från storstaden. Natalie hade börjat gå massor med steg nu och hade lärt sig säga "hejdå" jättetydligt. Anna hade bakat flera sorter idag så där blev det ytterligare en fika... Går inge bra för mig med att vara nyttig - har ingen som helst karaktär alls nu för tiden... Å man lever bara en gång, så varför då leva det livet utan alla godsaker det har att erbjuda???




Papegojan Coco
Foto: Camilla Damström




Lilla fölet Leo med ett blått öga och ett brunt
Foto: Camilla Damström

Inga kommentarer: