torsdag 17 juni 2010

Dagens planer

Smörgås och fil är det som gäller till frukost för donnan...

Frukosten är intagen så nu är det bara städningen kvar från den - är gode kletigt på bordet av mjukosten från Fannys smörgås - och inte bara bordet, utan även hennes stol och så golvet... Hon äter oftast ganska bra till frukost; idag åt hon en hel rund mjukkaka med mjukost på och en liten skål med vanlig sur fil, utan sylt och utan socker... Själv är jag ingen frukostmänniska utan tvingar i mig några skedar fil och en liten smörgås.
Planerna för dagen är att inom en halvtimme ta sig iväg på en morgonpromenad på ca 1 timme. Sen är det mellis och dusch innan det är dags för intag igen - denna gång iform av lunch, bestående av delikata rester... ;)
När Fanny sedan sovit sin eftermiddagslur ska vi för första gången fara till tandsköterskan med henne. Hoppas jag får några bra råd hur jag ska utföra tandborstningen på henne - som det är nu suger hon bara på tandborsten och öppnar knappt munnen... När det är avklarat bär det av till mamma för Peter ska klippa sig hos henne idag så då passade det bra att vi bjöd in oss på middag där idag... Mamma hade idétorka och ville att vi skulle önska mat - undra vad vi ska passa på att önska? Kanske älgskav eller palt! :) När vi ändå är där ska jag passa på att bada min lilla pissruska till dotter... ;)

Inga kommentarer: