tisdag 29 juni 2010

Lek, frisering och syltkok


Fanny hittade ett halsband och tog på sig - passade fint till tutten... ;)

En morgonpromenad fick starta upp även denna dag. Idag gick vi tillsammans med Ulli och Meja igen - en 76minuters blev det. Jättevarmt och skönt i solen var det...
Efter lunch mötte vi upp Anna och Natalie för en liten snabbtur på Kidsen som startat sin sommarrea idag. Som tur var mötte vi även mamma utanför butiken så hon gick in och fyndade lite av det jag sett ut till Fanny. :) Tack mormor! Sen fortsatte jag, Anna och barnen till Smörblommans lekpark i stan där vi stannade och lekte en stund. Dumt nog hae jag klätt Fanny i vita tights... Behöver väl knappast nämna att dom var allt annat än vita när dagen var slut... Efter leken åt vi en mjukglass på Korvmojjen - barnen önskade sig det... ;) Vi passade även på att köpa jordgubbar på Coop som sålde svenska bär för 19.90 kr litern... 6 liter var blev det - så nu luktar det underbart av jordgubbssylten som puttrar på spisen... Imorgon blir det en jordgubbspaj om vädret är sämre så man kan vara inne med gott samvete...
Nu ikväll har jag även hunnit vara och klippa mig - hos en ny frisör denna gång - blev faktiskt jättenöjd! Ska slänga i en toning imorgonkväll så blir det kanon!
Nu ska här spenderas pengar - måste betala månadens räkningar... Bläää - då blir man fattig igen... Och jag och Fanny som ska till Stockholm nästa helg...


Jordgubbssylten kokar på...


Fanny & Natalie leker fint


Gungeligung...

Inga kommentarer: