söndag 20 juni 2010

Å regnet d bara öser ner...

Första plåten vaniljbullar!


Fy fasen va trist väder det är! :( Man blir ju deprimerad ju.... Och Peter är på dåligt humör för att det regnar för då kan han inte göra det han ska ute på uppfarten... Men efter regn kommer solsken! :)
Imorse passade jag på att se filmen jag hyrde igår - blev ju aldrig av att se den för jag fastnade faktiskt framför bröllopsmiddagen för jag ville gärna se den tre meter höga bröllopstårtan. Men jag orkade inte så länge - men såg iallafall när Olle Westling skulle hålla tal. Och nervös blev jag för hans skull - men det där fixade han ju galant. Så filmen "It´s complicated" försökte jag se medan Fanny gick an i vardagsrummet och Peter fick sovmorgon. Men det gick lite si och så för till slut blev Fanny så gnällig och trött så jag gav upp filmen och missade de sista 20 minuterna... På morgonen kom också Andreas och Meja och hälsade på oss en stund så Ulli, som varit på galej igår, skulle få lite lugn och ro... ;)
Medan Fanny skulle sova sin förmiddagslur passade jag på att göra en bulldeg. Den hann inte ens jäsa färdigt förrän Fanny vaknade av den enerverande hostan... Men bullar blev det ändå - både kanel och vanilj. Och om jag får säga det själv så vart dom faktiskt godare än vanligt... :)
På en timme ungefär ska vi fara till Hjortvägen där vi blir bjudna på grillat :)

Inga kommentarer: