måndag 7 juni 2010

Planerat för hela veckan

Fanny provsmakat lite av min hemkokade hallonkräm!
Hon är också i stort behov av lite frisering, trollungen min!


Idag har jag suttit och gjort en planering för denna vecka. Eftersom jag ska jobba på QH en del denna och kommande vecka är det en hel del som måste planeras - bl.a. handling, mat och barnvakt. Jag är ingen sån som alltid planerar allting in i minsta detalj men det kanske är dags att bli lite mer strukturerad eftersom vardagen med båda som jobbar närmar sig med stormsteg...
Så idag har jag gjort en matsedel för hela veckan och skrivit inköpslista så det slipper bli flera oplanerade, små inhandlingsturer till stan. Jag har också kollat igenom så barnskötseln går ihop med tider, hämtningar, lämningar, matburkar och bilstolar. Tur att mamma kan ta Fanny ibland så inte Peter behöver sluta tidigare från jobbet så ofta - kanske inte är så populärt hos arbetsgivaren - särskilt inte nu då deras högsäsong pågår och dessutom har Peter så otroligt mycket arbete som måste göras på gården och huset i sommar. Jag kanske har tagit på mig lite för mycket jobb så det arbetet blir lidande... Men dom extra pengarna som det genererar är ju inte hel fel med tanke på alla kommande kostnader med bl.a. plattsättning och trädgården som ska anläggas...
Imorse har jag också hunnit tvätta lite kläder, förbereda middagen och koka en hallonkräm till mellis... Man hinner med mycket när man sätter den sidan till - och planering, det underlättar!

Inga kommentarer: