lördag 19 juni 2010

Svalor, sädesärlor & duvor

Ja nu inhyser vi alla dessa tre fågelarter. Sädesärlorna och svalorna har funnits hos oss redan när vi byggde garaget. Och svalor ska man visst vara rädda om för "Där svalor bygger bo - råder lycka" har jag hört det sägas! Och sädesärlorna är ju också ganska fina - men duvor?!
Igår när jag satt vid datorn hörde jag flera gånger hur det liksom kuttrade uppe på vinden och gick ut flera gånger för att försöka se nånting - men inte, trodde att jag bara inbillade mig. Men idag när jag kom hem sa Peter att det satt en konstig fågel på baksidan och när jag tittade efter var det just en duva - en tjock och fet en... När jag pickade i rutan flög den upp mot fönstret och försökte komma in. Sen dess sitter den nedanför fönstret och bara tittar på oss...
Kanske man ska vara lika glad för denna turturduva som för de andra fåglarna för den kanske också för med sig något gott...

Inga kommentarer: