torsdag 3 juni 2010

Jag har kapitulerat!

Med risk för att återigen låta gnällig börjar jag detta inlägg med att påpeka Fannys dåliga sovvanor... Senaste tiden - ända sen magsjukan för över en månad sen har hon sovit extremt dåligt - och då menar jag inte att hon bara vaknat till några gånger och fått tutten och ätit välling en gång - för det är en helt okej natt för mig iallafall. Nej, senaste tiden har det varit en skrikperiod på minst en timme varje natt - ibland 1,5-2 timmar och ibland två skrikperioder. Vad hon vill? Ja, troligen komma över till mig eller ha lite välling för att somna om. Men då hon ätit en full flaska välling kl.19 tycker inte jag att hon borde vara hungrig redan 24... Och nu när hon äter både gröt kl.18 och välling kl.19 borde hon absolut inte vara hungrig redan vid midnatt... Så jag har kämpat vidare och vägrat ta upp henne eller ge henne välling förrän på morgonsidan - tidigast 4-tiden i hopp om att hon kanske ger sig och går tillbaks till sitt vanliga, bättre sovande... Men inte!
Så inatt vaknade hon vid 1-tiden och jag gjorde som jag alltid gör när hon vaknar - ger henne tutten, lägger ner henne med snutten i händerna och gungar henne litegrann - men hon sätter sig upp och skriker precis som hon gjort senaste tiden. Det är då jag kapitulerar! Jag tar över henne till mig och hon somnar om direkt och sover till 4, får då välling och sover till kl.7! Helt underbart! Så underbart så Peter till och med försover sig till jobbet... :) Jag känner mig utsövd och Fanny är på solskenshumör - så hädanefter kanske jag kommer kapitulera fler gånger...

2 kommentarer:

Damström sa...

Skit i å vara så perfekt. Låt hon sova med er då. Man ska ju orka med också. Alex kommer också till oss 1 ibland 2 gånger per natt. Men när han somnat om lägger jag tillbaka han om jag vaknar till. Är roligare för alla med glad mamma el Camilla :)

Anonym sa...

Håller med Damström. Utan sömn blir man bara en sämre mamma. Låt henne få mysa med mammaa & pappa.
Om några år kommer hon inte vilja veta av er =)

Kram B