måndag 21 juni 2010

Nu är jag igång igen!

Nu har jag startat om mitt medlemskap i Aftonbladets viktklubb och gjort en ny viktprofil. Mitt mål är att från min startvikt: 69,3 kg gå ner 5 kg på 7 veckor, dvs till den 9 augusti. Mitt midjemått var skrämmande 100 cm! :( Nu vet jag inte exakt var man ska mäta midjemåttet men jag mätte där magen puta som mest och handtagen är som störst - ungefär mittmellan naveln och höftbenen. Jag fick en kalorinivå på 1846 kalorier per dag om jag inte motionerar, gör jag det får jag om jag vill äta lika mycket till som motionerades bort. Menyerna man får förslaget brukar jag inte följa för det är oftast så konstiga och krångliga recept som varken jag eller Peter brukar tycka om - men vissa få går väl an.
Nu ska jag starta dagen med en frukost - ska verkligen tvinga i mig en stadig frukost - för som ni säkert vet är en ordentlig frukost en viktig grund för en bra viktminskning. Så nu blir det en filtallrik med en ägg-knäckemacka! Fanny ska också få prova kokt ägg till frukost idag! Sen när Fanny ska sova går vi på en långpromenad så vi får lite motion idag - även om jag nu också börjar känna av Fannys hostiga förkylning - jag däremot har mest ont i höger öra och i bihålorna...

Inga kommentarer: