måndag 28 juni 2010

Cirkus på IKEA!

Det var bokstavligen, som titeln avslöjar, cirkus på IKEA idag. Och då menar jag inte att det var jag, Åsa och barnen som rusade omkring som var underhållningen, nä - det fanns clowner som gick på styltor och det fanns riktiga kalaserbjudanden på en del grejer. I entrén bjöd dom på popcorn och man kunde tävla och vinna presentkort att handla för. Det var både bollkastning och ringkastning för en 5-krona per spel som testades av både mig och Åsa. Och vann det gjorde vi faktiskt - jag presentkort för 250kr och Åsa för 300kr. Men tävlade gjorde vi ju när vi redan handlat färdigt så presentkorten får användas vid nästa tillfälle.
Jag handlade en del smått och gott - bl.a. ett plastskydd till golvet som ska få vara under Fannys matstol. Sen handlade jag ett medicinskåp som jag ska dekorera själv, en efterlängtad mortel och lite småsaker. Sen var vi också in en sväng på Iitalas outletbutik där jag hittade just en sån stekpanna som jag letat efter - en 28cm traktörpanna med höga, sluttande kanter och glaslock - så nöjd blev jag. Den kostade 799kr från början och efter att jag fått diskutera en stund med kassörskan om en gammal kvarbliven kampanjskylt som skulle ge 100kr rabatt fick jag ner den till 699kr - sen hade Åsa en kupong som gav 20% på ett helt köp så priset blev slutligen bara 559kr för stekpannan! :)

Nu börjar dagen lida mot sitt slut och jag har nyss kommit hem från en hurtig kvällspromenad på 70 minuter och ätit lite kvällsfika. Dessutom har jag ca 300kcal kvar idag så dom ska jag spendera på några karameller... ;)

Inga kommentarer: